Wifi+Misi Banjir

ASSALAMUALAIKUM :)

Disebabkan rumah dah pasang wifi so muncullah aku tetiba di pagi ini. Yayy. Kat sini nama je wifi tapi tak dapat sangat pun. Lelagi level 6. Ceh. So inisiatif rakan-rakan serumah kitorang decided pasang wifi. Oh btw ni first update ah kan lepas masuk unimap nie. Hehe so meh aku habaq sikit pasal tmpat tinggal aku.


 

Ni lah blok aku. Level 6 bilik 11. Best bilik tu sebab ngadap blok laki hihi. Takde ah. Best sebab dia leh nampak overall Uniciti Alam nih. Yang tak best sebab tak privacy sangat aa. 
Cantik enn. Kolej kediaman Uniciti Alam ni kira tempat baru ah. Sebab sini dak-dak FTK duduk. FTK is Fakulti Teknologi Kejuruteraan. Kos ni baru gak ah. RY57 yang aku masuk ni batch ke-3. Takda yang grad lagi en haha tapi dont worry aa takkan nyesal punya masuk kos nie. Btw first choice aku kot hehe.


   




 

Ha ni plak bangunan fakulti aku. Ni kat Pauh. Em aku malas nak citer perjalanan bagai camna jadual p kelas kat sini. Panjang kalau nak citer. Nanti bebila kalau aku rajin aku story nahh.

Sebeno eh aku nak cerita pasal semalam. Kitorang p misi banjir kat area perlis ni. Tak jauh pun Kangar aje. Ni program Kelab Sukarelawan Unimap. Kalau rasa-rasa jenis rajin buat kebajikan join aa kelab ni. Promote nih hehe. Ha aku post gambaq jela senang malaih nak cita panjang.



 

Ni dak-dak housemate aku. Semua masuk kut kelab ni. Set-set jiwa murni ni wakaka. Tapi yang hujung kiri tu bukan ahli pun tapi saja join. Dia lagi jiwa murni kut huhu. Ada lagi 2 housemate chinese aa tapi.
From left aku perkenalkan housemates aku yang cun-cun belaka; Lela-Huda-Kak Anis-aku-Qilah-Mai

   



Ni masa kat JPAM. Dok pegang ulaq sawa sat hihi *muka poyo


 

Trak polis dah naik. Ni JPAM plak wuhuu







 
Checkpoint aku main batu seremban haha dak-2 ni tak gheti sabor jela aku x'D



 

Alone di checkpoint 2 sambil merenung melayan perasaan 



 
Ni part kat SK Bintong which is my team is assigned to go to. Kitorang buat aktiviti dengan bebudak. Main ler sampai ke petang. Pastu malam bila nak blah lambai diorang daripada trak sedih pulok huhu.


Yang bawah ni plak team memasak dengan Dewan Orang Ramai.  Aku terpisah dengan geng disebabkan nak cukup-cukup bilangan team. Hmm papepun pengalaman tak sama ah kalau ada geng en. Huda dengan aku terpisah haha. Dia masuk team memasak. 







 


 

Abam polis solat kite snap sikit hihi

 

Ni view sikit sepanjang perjalanan pagi nak p kawasan banjir. Lawaaa tengok sawah padi je terbentang. Ni bukan sawah padi la tapi haha.


 

Otw balik. Pukul 10 lebih. Exhausted but fun anyway :D


Okay thats all for today. Petang ni nak p festcon plak. Tak p lagi dari hari start dia. Petang ni kalau dapat nak masuk rumah hantuu hehe. K daaaa love unimap <3







Thanks for reading !

No comments:

SEGALA DIATAS ADALAH HAK MILIK ~MISS FILACHAN~