Matrik ke Unimap

ASSALAMUALAIKUM :)

Yeahh finally bertentang mata gak dengan blog aku nie setelah sekian lama.... hehe. Banyak je post terbengkalai yang masuk draft. Tak dipost-post sebab bertangguh. Konon idea takde la, malas taip la, nak letak gamba penuh satu page pastu end up masuk draft. Hahaha

Ok so sekarang ni tengah semangat. Alkisahnya, aku ber-blog walking tadi. Yelah nak masuk U kot bulan September ni. Kurang sebulan je lagi. Masa nak masuk matrik ritu pun aku rajin BW. Sebabnya nak tau serba sikit la pasal tempat bakal aku belajar. Biasa ah memula semua cuak lah eksaited la apa la kat tempat baru. Lelama biasa je ha. Haha.

Ok enough. Sekarang nak habaq. Alhamdulillah, aku dapat tawaran masuk Unimap. Hihi. Ni first choice aku. Course Engineering Technology Mechanical. Uish nama kemain panjang en. Ala ringkas je sebenarnya. Hm act aku taktau pun kos ni pasal apa. Aku apply sebab cam minat dengan Engineering Technology ni. Engineering dengan Engineering Technology ni beza sikit. ET more to practical orang kata, thats why aku nak cuba. Aku takleh masuk sangat benda-benda teori ni. Sebabtu masa matrik aku tak perform sangat. Dalam kelas menerawang je keje. Dapat pulak mmber sekepala. Time lecture pasang earfon. Kahkah teruk kan. Jangan contohi please. Dahla dok row paling belakang. Aku pun taktau la apebenda aku belajar. Pastu bila masuk kelas tutor blur. Time test pendek memanjang dapat telur free. Erm hahaha. Ok ni part rahsia sebenarnya tapi tak kisah la benda dah lepas. Sebabtu aku citer je kehkeh.

Hm makin teruk bila masuk sem 2 la. Taktau la pasal apa. Agaknya sebab dah rasa selesa kot kat matrik. Tu yang buat benda ikut kepala je. Lupa langsung niat asal. Astaghfirullahalazim. Pointer pun merudum dush jatuh daripada sem 1. Tapi overall Alhamdulillah la lulus dan tamat matrikulasi dengan kurang jayanya x'D

Haa nasib baik Unimap sudi terima aku. InshaAllah kalini serius sikit. Dah masuk degree kot. Keluar ni nak terus kerja. Dah masuk alam dewasa weh. Serius sikit fit. Ok dah la tu. Tak masuk belajar lagi takleh nak citer lebih. Aku selitkan gambar masa kat matrik jelah. Hihi.


 
Ni masa awal-awal masuk matrik. Time ni semua innocent lagi. Pegi lecture pun awal tunggu kat depan DKB hahah








 


 

Nampak tak nampak taaaak semua row belakang hahaha. Tak pakai earfon time ni tapi sempat selfie ler keje haish teruk nau peghangai --"

Tu jelah nak share. Nanti aku citer pasal member2 aku kat matrik pulak nah. Goodnight.. Eh, mornight chuols mmuahh :*




Thanks for reading !

1 comment:

Unknown said...

HAI SAYA PUN AKAN MASUK KE UNIMAP,JUMPA DISANA

SEGALA DIATAS ADALAH HAK MILIK ~MISS FILACHAN~