Decision

ASSALAMUALAIKUM :)

 

Hye, dah lama tak update sejak last post ritu. Hm so sbb nak release stress sikit, aku karang ah kat sini. Sudilah baca ye :)
Memang tengah stress sekarang neh. Rasa nak gila pikir. Tak pernah2 aku fikir pasal belajar serius gini. Time makan pun pike tahu?? Hm aku taknak pendapat korang dah, cukuplah baca je kongsi sikit perasaan stress ni cemana..
Alhamdulillah untuk UPU aku dapat diploma seni bina kat Politeknik Ungku Omar kat Ipoh. Kos yang aku nak tu, sebab kalau ikutkan Uni lain manede tawarkan kos khusus architecture. Yang ada pun UiTM tapi bidang bawah dia, cam ukur bahan, bangunan dll. Aku kalau boleh taknak belajar benda lain ni, nak khusus je kos archi. Hm tapi first choice aku tak dpt en, redha jelah. Tapi lain pulak masalah yg timbul.

 

Aku mula terpike mana better, diploma archi or matriks? Aku dapat matriks sains kat Pahang. Aku takut rugi kalau tolak diploma ni, tapi aku nak masuk matriks.. Rasa cam diploma lama sangat. Ye, ada pike sijil matriks tak laku semua tu, susah nak dpt pointer tinggi lah, kena struggle lah semua benda negatif je aku dengar pasal matriks. Tapi dari satu segi banyak gak faedah dia. Satu aku takya pike pasal belanja dah. Tinggal belajar je. Lepastu kat Pahang tempat baru, aku nak try pengalaman baru. Matriks ni pun lebih kurang cam asrama lah kot. So rasa boleh adapt. Aku nak kuatkan balik rohani ni, insyaAllah kat matriks terjaga. Caner nak tahu kalau tak try kan?

 

 

Rasa cam tak sedia lagi nak hadap hidup kat Uni, takut culture shock tetiba. Tapi rugi do rasa tolak. Tapi aku pike balik, nanti nak amik degree masuk Uni gak. Matriks ni sekali je peluang so aku rasa this is the best decision. Hope so. Mak aku pun dah prepare benda semua pasal matriks ni. Before ni dah 2 kali aku tukar pilihan. Takkan nak menyusahkan mak lagi. Kesian mak :(

So now dah tetap dengan keputusan. Go to matriks. Dua minggu lagi weh. Eksaited but nervous at the same time. InsyaAllah aku boleh survive hidup kat sana. Kena struggle gila ah nak dpt pointer tinggi. Dah takleh memain dah. Ni masa depan, jangan kang pengorbanan aku tolak dip archi tu sesia. INGAT TU FIT! >o<

You can do it, dear self! GO FOR IT!!

 




Thanks for reading !

No comments:

SEGALA DIATAS ADALAH HAK MILIK ~MISS FILACHAN~