Buku Baru

ASSALAMUALAIKUM :)


Dah masuk Rejab. Buku lama dah tutup, sekarang masa untuk tebus buat perkara-2 baik dalam buku baru ni :)

Aku ni sebenarnya takde lah baik sangat. Perangai sama je cam bebudak nak up sekarang. Nak kata matang, idoklah sangat. Sengal-2 gak perangai. Tapi tiap kali teringat banyak sebenarnya benda aku dah sia-siakan sepanjang 18 tahun hidup ni. Banyak sangat. Tak terkira lah. Tu belum kira dosa pahala semua. Andai nyawa aku ditarik saat dan ketika ini, tah timbangan belah mana lagi berat agaknya? Mungkin ada benda yang aku sendiri tak sedar, yang memang bawak dosa. Atau ada yang aku sedar tapi aku tak buat-buat taktahu. Aku pandai cakap tapi tak buat. Ni lah contoh iman lemah. Salah satu penyakit hati bila kita tahu apa yang salah tapi kita buat jugak.

Pernah juga terdetik nak jadi baik, alim, solehah apa semua (tak bermakna aku bukan ye) teringin nak pakai baju jubah labuh segala, tudung labuh cam pakaian masa kat sekola dulu, berpurdah berniqab malahan hm cuma... Hati ni tak cukup ikhlas mungkin? Lebih sayangkan dunia, sayang sangat nak tinggalkan segala benda lagha ni. Tapi niat tu dah ada, so kira okay lah tu kan? Hm k no komen, cakap je.

InsyaAllah satu hari nanti aku akan cuba slow-2. Kalau tak sekarang mungkin masa nak tempuh alam perkahwinan nanti? Eceh ni bajet. Haha tapi betullah, aku rasa masa tu je nanti aku akan completely berubah. InsyaAllah... Doakan aku ye. Aku pun doakan korang semua jugak. Jom jadi muslimah sejati yang terbaik untuk keluarga dan berbakti kepada Islam serta menjadi hamba yang terbaik kepada Allah SWT :)

-Aamiin-


 

Thanks for reading !

No comments:

SEGALA DIATAS ADALAH HAK MILIK ~MISS FILACHAN~